Sedan 2004 har en stor del av företagets omsättning baserats på annonsering med Google AdWords, s.k. sponsrade länkar.

Med en annons på Google kan ni få ut information om

  • tillfälliga kampanjer.
  • test av vilket produktnamn eller företagsnamn som attraherar flest besökare.
  • specifika produkter, spelar ingen roll om ni har en produkt eller 10.000 produkter, ni kan skapa en annons för var och en av produkterna.

I vissa branscher kan det vara svårt att nå ut med sitt budskap p.g.a. hård konkurrens på sökmotorernas första sida. Då kan en annons på Google vara ett sätt att snabbt nå ut.

En annons på Google kan aktiveras inom ett par minuter och plockas bort lika fort. Jämför det med en tidningsannons där materialet ska vara inne dagar eller veckor i förväg.

En fördel med annonsering på sökmotorer är att de inte kostar något när de visas, bara när någon blir intresserad av budskapet och klickar på annonsen.

Kostnaden för annonsering på Google bestäms av Google enligt ett auktionsliknande sätt, till det kommer vår provision för att hantera annonserna åt er.

Annonsering på Google är lönsamt, annars skulle företag inte lägga ner tusentals kronor varje månad på denna form av annonsering. Här ser du en artikel om mina resultat.

Kontakta mig idag om du är intresserad av att diskutera en annonsering på Google.


SEO Powered By SEOPressor
%d bloggare gillar detta: