Enligt Forrester Research litar 70% av konsumenterna på rekommendationer från vänner och bekanta men bara 10% litar på reklam.
Cirka 72% av de tillfrågade konsumenterna litar lika mycket på omdömen på nätet som personliga rekommendationer.
Forresters undersökning visar att konsumenterna litar mer på omdömen på nätet än på vanliga sökresultat.
Med andra ord, betydelsen av omdömen på nätet ökar… snabbt!
Naturligtvis är företagare tillräckligt upptagna utan att behöva oroa sig för detta.
En stor del av arbetet med ett företags rykte på nätet är att få kunder att verkligen skapa omdömen som andra kan se.
Först måste kunderna komma ihåg att göra det, vanligtvis när de kommer hem. Sen måste de veta var de ska skriva sitt omdöme. Det är för mycket besvär, det kommer aldrig att bli av, om de inte är missnöjda kunder förstås – folk lägger mer möda på att klaga än att ge beröm.
Vad är lösningen? Skulle det inte vara enklare att få kunderna att lämna ett omdöme medan de avnjuter en god middag eller varvar ner efter en skön massage? Du måste nog ha levt i en grotta i en mörk del av världen för att inte veta att svaret är ett rungande JA! Men hur…?
Inget är hetare än mobil marknadsföring i nuläget. Mobila enheter konkurrerar redan nu ut stationära datorer när det gäller användning av Internet.
Konsumenterna föredrar naturligtvis att ha en telefon i fickan istället för en traditionell dator. Därför är det helt rätt att ge konsumenterna möjligheten att ge omdömen… direkt på plats, med deras mobiltelefon.
Därför är det helt naturligt att vi säger:
Kombinera värdet av positiva omdömen med de bedrövligt underutnyttjade QR-koderna
Jag är helt säker på att du har sett QR-koder överallt. Nyligen var jag på en restaurang där en flaska Heinz ketchup hade en som länkade till deras hemsida.
Helt rätt av Heinz och kanske inte helt fel även för ett mindre företag, men om man istället lät den länka till en helt integrerad OCH automatiserad sida för omdömen för det lokala företaget?
Därför erbjuder vi en tjänst som integrerar två av de hetaste trenderna, mobiler och företagens rykte på nätet.
Kunderna använder sina mobiler för att skriva omdömen som omedelbart visas på företagets hemsida. När kunden skrivit omdömet visas en sida beroende på vilken ranking som getts.
Fördelen? Dina kunder ges möjligheten att lämna sitt omdöme INNAN hen lämnar lokalen. Oavsett om om omdömet är bra eller dåligt har du som företagare möjlighet att kontrollera vad som publiceras och kan på så sätt förhindra att dåliga omdömen skapar bestående skador.
Det finns ingen annan lösning på marknaden som kombinerad alla dessa fördelar som den vi erbjuder, inte en enda en!
- Som företagare får du möjligheten att moderera ditt företags omdömen, det ger dig möjlighet att kontrollera alla aspekter av vad som visas när det gäller omdömen och företagets rykte.
- Formuläret för omdömen och tacksidan kan du anpassa enligt eget önskemål och du kan skicka dem till den sida du själv vill sedan de lämnat sitt omdöme, t.ex. en värdekupong, Facebook-sida, en YouTube-film eller annan sida enligt ditt önskemål.
- På tacksidan kan du uppmana kunden att dela med sig av sitt positiva omdöme för obegränsad trafik från Facebook, Twitter, Google+ eller annat.
- Skicka kunden till valfri sida beroende på omdömet, alla omdömen kommer inte att vara till er fördel, om den är bra – be kunden dela med sig på Facebook, Google+ etc. Om det inte är så bra får du möjlighet att rätta till det som kunden är missbelåten med och kväva missnöjet i sin linda.
- Företagets marknadsansvarige får ett mail så snart som en kund lämnat ett omdöme vilket gör att ni aldrig behöver sväva i ovisshet om företagets rykte. Tänk dig att kunden får en påringning eller e-post, inom några minuter, från företaget som tack för det positiva omdömet.
- Ni får en egen inloggning så att ni kan hantera de omdömen som lämnats.
- Varje person som lämnar sitt omdöme bygger på er e-postlista för framtida marknadsföring.